ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΛΕΣΧΗ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ
www.cinemes.gr
ΚΥΡΙΑΚΗ: 02-10-11 ΩΡΕΣ: 7-9 & 9-11 μ.μ.
ΔΕΥΤΕΡΑ: 03-10-11 ΩΡΕΣ: 7-9 & 9-11 μ.μ.
ΠΑΡΑΝΟΜΗ
ILLEGAL
Κοινωνική, δραματική
Σκηνοθεσία: Ολιβιέ Μασε-Ντεπάς
Ηθοποιοί: Αν Κέσενς, Αλεξάντρ Γκολντσάροφ, Φρέντερικ Φρενάι.
Διάρκεια: 95'
Διανομή: Feelgood Entertainment
Τρικούπειο Πολιτιστικό Κέντρο
Η Τάνια και ο Ιβάν, ο 14χρονος γιός της είναι παράνομοι μετανάστες από τη Ρωσία, οι οποίοι ζουν στο Βέλγιο με πλαστά χαρτιά και ψεύτικα στοιχεία τα τελευταία 8 χρόνια. Η Τάνια ζει μέσα στο φόβο, αποφεύγει την αστυνομία και τρέμει στην ιδέα πως θα γίνει έρευνα για την ταυτότητά της. Όλα αυτά μέχρι τη στιγμή που συλλαμβάνεται. Μητέρα και γιος χωρίζονται βίαια και η Τάνια φυλακίζεται σε ένα κέντρο εγκλεισμού για παράνομους μετανάστες. Εκεί, θα πολεμήσει με όλες τις δυνάμεις για να ξαναβρεί το γιο της, ενάντια σε ένα απάνθρωπο και απρόσωπο σύστημα που την απειλεί με άμεση απέλαση...
Κριτική ταινίας
"Έχουν προσπαθήσει να με απελάσουν, οκτώ φορές"...λέει η Αφρικανή συγκρατούμενη της Ζίνα, στο σύγχρονο στρατόπεδο συγκέντρωσης, που στο Βέλγιο αλλά και σε άλλες ευνομούμενες χώρες της E.E. αποκαλείται " Κέντρο υποδοχής μεταναστών"
Κάπως έτσι, μέσα από σκληρές εικόνες, αστυνομικής και ψυχολογικής βίας, αλλά και ανάλογες φράσεις μας ξετυλίγεται η ιστορία της Ζίνα από την Λευκορωσία, της οποίας το αληθινό όνομα είναι Τάνια, στο φιλμ, κι απλά υποκρίνεται πως είναι παράνομη μετανάστρια από την Λευκορωσία (ενώ είναι Ρωσίδα στην πραγματικότητα) Μετά την σύλληψη της ποντάρει στην απόκτηση πολιτικού ασύλου, που δεν θα ήταν εφικτό εάν παραδεχόταν την αληθινή της ταυτότητα.
Η κάμερα πολλές φορές στο χέρι, αποτυπώνει με δραματική ένταση αυτό το τόσο επίκαιρο ζήτημα που έχει πάρει πλέον εκρηκτικές διαστάσεις στον δυτικό κόσμο.
Η Τάνια, δεν θέλει με τίποτα να επιστρέψει στην πατρίδα τις. Σε μια προσκείμενη φιλικά προς τους ταλαιπωρημένους μετανάστες στο "κέντρο" όταν κάνει το λάθος να κάνει μια παρατήρηση, της απαντά ειρωνικά: "Ναι, δεν θέλουμε να γυρίσουμε πίσω! ΕΧΟΥΜΕ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ. Τι νομίζεις πως είμαστε δηλαδή; Μαζοχιστές;!" Ο γιος της Ιβάν, βρίσκεται στο Βέλγιο ελεύθερος, και για αυτόν ακριβώς είναι που δεν θέλει να ρισκάρει την αποκάλυψη της αληθινής της ταυτότητας.
Ταυτόχρονα, ζει ένα διαρκές δράμα, όταν συνειδητοποιεί πως κάποια άτομα που σχετίζονται με τον υπόκοσμο των ανατολικών μεταναστών εκεί, θέλουν να στρατολογήσουν τον νεαρό γιό της. Οι προσπάθειές της σε όλη τη διάρκεια της ταινίας, μας κρατούν συγκλονισμένους στο κάθισμά μας και παρά την - υπερβολικά, ίσως - συναισθηματική ματιά του σκηνοθέτη και το κάπως μέτριο φινάλε, το φιλμ στην ανάπτυξή του, στέκεται στην σωστή πλευρά των χαρακωμάτων, καθώς ένας πολιτισμός, ο οποίος στηρίζεται σε τεχνητούς διαχωρισμούς κοινοτήτων, αναλγησία, αλλά και κυνισμό, δεν μπορεί να είναι το ζητούμενο, ανθρώπων σκεπτόμενων, όπου το πρόταγμα της ελευθερίας συνιστά μια βιωματική ανάγκη.
Τέτοιων που παρά την παραπληροφόρηση των μεγάλων συγκροτημάτων επικοινωνίας, στη μνήμη και στα ταπεινότερα ένστικτα του πληθυσμού, πιστεύω πως - στην πλειονότητα των χωρών - τολμούν να είναι ισχυρός πυρήνας πολιτισμικών και κοινωνικών εξελίξεων.
Γιάννης Ραουζαίος www.myfilm.gr
www.cinemes.gr
ΚΥΡΙΑΚΗ: 02-10-11 ΩΡΕΣ: 7-9 & 9-11 μ.μ.
ΔΕΥΤΕΡΑ: 03-10-11 ΩΡΕΣ: 7-9 & 9-11 μ.μ.
ΠΑΡΑΝΟΜΗ
ILLEGAL
Κοινωνική, δραματική
Σκηνοθεσία: Ολιβιέ Μασε-Ντεπάς
Ηθοποιοί: Αν Κέσενς, Αλεξάντρ Γκολντσάροφ, Φρέντερικ Φρενάι.
Διάρκεια: 95'
Διανομή: Feelgood Entertainment
Τρικούπειο Πολιτιστικό Κέντρο
Η Τάνια και ο Ιβάν, ο 14χρονος γιός της είναι παράνομοι μετανάστες από τη Ρωσία, οι οποίοι ζουν στο Βέλγιο με πλαστά χαρτιά και ψεύτικα στοιχεία τα τελευταία 8 χρόνια. Η Τάνια ζει μέσα στο φόβο, αποφεύγει την αστυνομία και τρέμει στην ιδέα πως θα γίνει έρευνα για την ταυτότητά της. Όλα αυτά μέχρι τη στιγμή που συλλαμβάνεται. Μητέρα και γιος χωρίζονται βίαια και η Τάνια φυλακίζεται σε ένα κέντρο εγκλεισμού για παράνομους μετανάστες. Εκεί, θα πολεμήσει με όλες τις δυνάμεις για να ξαναβρεί το γιο της, ενάντια σε ένα απάνθρωπο και απρόσωπο σύστημα που την απειλεί με άμεση απέλαση...
Κριτική ταινίας
"Έχουν προσπαθήσει να με απελάσουν, οκτώ φορές"...λέει η Αφρικανή συγκρατούμενη της Ζίνα, στο σύγχρονο στρατόπεδο συγκέντρωσης, που στο Βέλγιο αλλά και σε άλλες ευνομούμενες χώρες της E.E. αποκαλείται " Κέντρο υποδοχής μεταναστών"
Κάπως έτσι, μέσα από σκληρές εικόνες, αστυνομικής και ψυχολογικής βίας, αλλά και ανάλογες φράσεις μας ξετυλίγεται η ιστορία της Ζίνα από την Λευκορωσία, της οποίας το αληθινό όνομα είναι Τάνια, στο φιλμ, κι απλά υποκρίνεται πως είναι παράνομη μετανάστρια από την Λευκορωσία (ενώ είναι Ρωσίδα στην πραγματικότητα) Μετά την σύλληψη της ποντάρει στην απόκτηση πολιτικού ασύλου, που δεν θα ήταν εφικτό εάν παραδεχόταν την αληθινή της ταυτότητα.
Η κάμερα πολλές φορές στο χέρι, αποτυπώνει με δραματική ένταση αυτό το τόσο επίκαιρο ζήτημα που έχει πάρει πλέον εκρηκτικές διαστάσεις στον δυτικό κόσμο.
Η Τάνια, δεν θέλει με τίποτα να επιστρέψει στην πατρίδα τις. Σε μια προσκείμενη φιλικά προς τους ταλαιπωρημένους μετανάστες στο "κέντρο" όταν κάνει το λάθος να κάνει μια παρατήρηση, της απαντά ειρωνικά: "Ναι, δεν θέλουμε να γυρίσουμε πίσω! ΕΧΟΥΜΕ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ. Τι νομίζεις πως είμαστε δηλαδή; Μαζοχιστές;!" Ο γιος της Ιβάν, βρίσκεται στο Βέλγιο ελεύθερος, και για αυτόν ακριβώς είναι που δεν θέλει να ρισκάρει την αποκάλυψη της αληθινής της ταυτότητας.
Ταυτόχρονα, ζει ένα διαρκές δράμα, όταν συνειδητοποιεί πως κάποια άτομα που σχετίζονται με τον υπόκοσμο των ανατολικών μεταναστών εκεί, θέλουν να στρατολογήσουν τον νεαρό γιό της. Οι προσπάθειές της σε όλη τη διάρκεια της ταινίας, μας κρατούν συγκλονισμένους στο κάθισμά μας και παρά την - υπερβολικά, ίσως - συναισθηματική ματιά του σκηνοθέτη και το κάπως μέτριο φινάλε, το φιλμ στην ανάπτυξή του, στέκεται στην σωστή πλευρά των χαρακωμάτων, καθώς ένας πολιτισμός, ο οποίος στηρίζεται σε τεχνητούς διαχωρισμούς κοινοτήτων, αναλγησία, αλλά και κυνισμό, δεν μπορεί να είναι το ζητούμενο, ανθρώπων σκεπτόμενων, όπου το πρόταγμα της ελευθερίας συνιστά μια βιωματική ανάγκη.
Τέτοιων που παρά την παραπληροφόρηση των μεγάλων συγκροτημάτων επικοινωνίας, στη μνήμη και στα ταπεινότερα ένστικτα του πληθυσμού, πιστεύω πως - στην πλειονότητα των χωρών - τολμούν να είναι ισχυρός πυρήνας πολιτισμικών και κοινωνικών εξελίξεων.
Γιάννης Ραουζαίος www.myfilm.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου