«Η περιθωριοποίηση του σιδηροδρόμου δεν ήταν λάθος, ήταν
έγκλημα, και μάλιστα έγκλημα όχι χωρίς κίνητρα», τόνισε ο βουλευτής Αιτωλοακαρνανίας
του ΣΥΡΙΖΑ, Γιώργος Βαρεμένος, κατά τη διάρκεια της συζήτησης επίκαιρης
ερώτησής του στη Βουλή για την επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής
Αγρινίου - Μεσολογγίου - Κρυονερίου.
Είναι η δεύτερη φορά που ο Γιώργος Βαρεμένος φέρνει το θέμα αυτό
στη Βουλή: Την πρώτη, υποβάλλοντας ερώτηση στην οποία ο υπουργός Ανάπτυξης,
Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Κ. Χατζηδάκης, είχε
περιορισθεί να απαντήσει ότι ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ «δεν θεωρούν προς το παρόν οικονομικά
βιώσιμη την εκμετάλλευση της γραμμής». Και τη δεύτερη, με επίκαιρη ερώτησή του,
που καλούσε, πλέον, τον υπουργό να απαντήσει «με ποιο τρόπο θα δικαιολογήσει
την οριστική καταστροφή μιας σύγχρονης υποδομής, που σχετικά πρόσφατα
ανακαινίσθηκε με κόστος 13.000.000 ευρώ για τους φορολογουμένους».
Επιμένοντας στο αίτημά του, ο βουλευτής υπενθύμισε ότι η
συγκεκριμένη σιδηροδρομική γραμμή ήταν ένα από τα πρώτα μεγάλα έργα υποδομής του
ελληνικού κράτους, που «συνέδεσε το όνομα του Χαρίλαου Τρικούπη με αυτό το
μέσον, το τόσο φιλικό στο περιβάλλον και το τόσο απαραίτητο για την ανάπτυξη
χωρών με πολύ υψηλότερο επίπεδο από αυτό της δικής μας, τότε, Ψωροκώσταινας». Η
αναστολή της λειτουργίας της γραμμής το 1970 «είχε δυσμενή, τραυματικά θα
έλεγα, αποτελέσματα για την οικονομία, την κοινωνία και το περιβάλλον», τα οποία
«είναι περισσότερο από κάθε άλλη φορά αισθητά σήμερα, που η χώρα μας είναι
χωμένη ως τον λαιμό μέσα στην κρίση, με τη μείωση των εισοδημάτων, την αύξηση
της τιμής των καυσίμων και την αύξηση των διοδίων».
«Πείτε μας λοιπόν, κατέληξε ο βουλευτής, ποια είναι η μελέτη
από την οποία προκύπτει ότι η εκμετάλλευση της σιδηροδρομικής γραμμής, ως τουριστικής
αρχικά και ενδεχομένως προαστιακής στη συνέχεια, δεν είναι οικονομικά βιώσιμη.
Δώστε μας τα στοιχεία και, αν μας πείσετε, τότε θα κληθείτε να απαντήσετε σε
ένα εξίσου πελώριο ερώτημα, που έγκειται στο γιατί δαπανήθηκαν 13.000.000 ευρώ
για την επισκευή της. Γιατί;».
Απαντώντας, ο υπουργός Ανάπτυξης Κ. Χατζηδάκης χαρακτήρισε ως
«επενδυτικό λάθος» την προ ολίγων ετών ανακαίνιση της γραμμής, υποστήριξε ότι «ασφαλώς
πρέπει να στηρίξουμε το σιδηροδρομικό δίκτυο», επέμεινε ωστόσο, χωρίς πάντοτε
να προσκομίζει συγκεκριμένα στοιχεία, ότι η αξιοποίηση της συγκεκριμένης
γραμμής «δυστυχώς, δεν είναι εφικτή σ’ αυτή την οικονομική συγκυρία».
«Η περιθωριοποίηση του σιδηροδρόμου δεν ήταν λάθος», επισήμαινε
ο Γιώργος Βαρεμένος δευτερολογώντας. «Ήταν έγκλημα, και μάλιστα έγκλημα όχι χωρίς
κίνητρα. Θέλω να ρωτήσω: Οι κυβερνήσεις που προηγήθηκαν τις τελευταίες
δεκαετίες, σε τι υπέκυψαν και κατάντησαν τη χώρα να είναι από τις τελευταίες
στην αξιοποίηση του σιδηροδρόμου; Και δεν μπορεί να περνάει έτσι -αλλιώς
καταντάει τυπική διαδικασία εδώ στο Κοινοβούλιο- ότι η δαπάνη των 13.000.000
ευρώ είναι, με δυο λέξεις, λανθασμένη επένδυση. Όχι, κύριε υπουργέ -και δεν
υπάρχει κάποια προσωπική αιχμή για σας, όμως είστε εκπρόσωπος της πολιτείας που
έχει μια συνέχεια- οφείλετε να δώσετε μια απάντηση. Αν υπάρχει κάτι και δεν
μπορείτε εσείς να απαντήσετε, να αναλάβουν άλλες αρχές».
«Εν πάση περιπτώσει, κατέληξε ο βουλευτής, το τραίνο έχει
σφυρίξει περισσότερες από τρεις φορές. Έχει σφυρίξει πολλές και είναι εις
αποχαιρετισμόν της ανάπτυξης…».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου