ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
27
Μαρτίου 2013
Στις πάγιες παθογένειες του συστήματος διάθεσης των κοινοτικών
πόρων αναφέρθηκε ο βουλευτής Αιτωλοακαρνανίας του ΣΥΡΙΖΑ, Γιώργος Βαρεμένος,
παρεμβαίνοντας σήμερα στη συνεδρίαση της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Περιφερειών
της Βουλής, η οποία ενημερώθηκε και συζήτησε για την πορεία απορρόφησης των
προγραμμάτων του ΕΣΠΑ στη Δυτική Ελλάδα. «Κάτι σάπιο υπάρχει στο βασίλειο αυτό»,
είπε χαρακτηριστικά.
Ο βουλευτής αναφέρθηκε, ειδικότερα, στον τρόπο με τον οποίο
γίνεται η ένταξη των έργων -συχνά μέσω κομματικών συναλλαγών και με πελατειακά
κριτήρια-, με αποτέλεσμα, ακόμη και μετά την ένταξη, να εκδηλώνονται
προσπάθειες απένταξής τους και μεταφοράς των πόρων σε άλλα έργα και άλλες
περιοχές, όπως, σύμφωνα με πληροφορίες, συμβαίνει στην περίπτωση των οδικών
έργων Πλατυγιάλι - Γουργιά και Αγρίνιο - Καρπενήσι. «Δεν πρόκειται να γίνει
αποδεκτό κάτι τέτοιο», τόνισε σχετικά.
Αναφέρθηκε, επίσης, στον τρόπο επιλογής των αναδόχων
εταιρειών και, ειδικότερα, στον τρόπο αξιολόγησης των εγγυήσεων που παρέχουν
για την ομαλή υλοποίηση των έργων. Στην περίπτωση του έργου Άκτιο - Αμβρακία, επισήμανε
ο βουλευτής, ο ίδιος ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας,
Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων έχει αναγνωρίσει ευθύνες της αναδόχου εταιρείας,
η οποία, παρ’ ότι δεν υπήρξε πρόβλημα χρηματοδότησης, δεν προχωρεί τις εργασίες,
πιθανόν επειδή χρησιμοποιεί τους πόρους για την κάλυψη άλλων υποχρεώσεών της.
Ο Γιώργος Βαρεμένος έθεσε με έμφαση το ζήτημα της απουσίας
κάθε συζήτησης -και, αντίστοιχα, χρηματοδότησης- για την αγροτική ανασυγκρότηση
και ανάπτυξη της υπαίθρου. Ενώ η Αιτωλοακαρνανία, επισήμανε, διαθέτει το ένα
τρίτο των επιφανειακών υδάτων της χώρας, η άθλια κατάσταση του αρδευτικού της
δικτύου δεν επιτρέπει την αξιοποίησή τους για τις ανάγκες των καλλιεργητών.
«Δίπλα ακριβώς στην Τριχωνίδα, τη μεγαλύτερη λίμνη της χώρας», είπε
χαρακτηριστικά, «οι αγρότες αδυνατούν να καλλιεργήσουν οτιδήποτε, καθώς το
αρδευτικό δίκτυο της Μακρυνείας παραμένει εκτός λειτουργίας τουλάχιστον 5
χρόνια τώρα».
Επικαλέσθηκε, επίσης, την περίπτωση του Τοπικού Οργανισμού Εγγείων
Βελτιώσεων Νεοχωρίου, ο οποίος ζήτησε να του δοθεί άδεια για την εγκατάσταση
φωτοβολταϊκών συστημάτων ώστε να εξασφαλίσει ενεργειακή αυτάρκεια, και ουδέποτε
έλαβε απάντηση στο αίτημά του αυτό.
Με αφορμή αναφορά παρισταμένου στην επανέναρξη σιδηροδρομικών
δρομολογίων στην Πελοπόννησο, ο Γιώργος Βαρεμένος έθεσε το θέμα της ανενεργούς
σήμερα γραμμής Αγρινίου - Μεσολογγίου - Κρυονερίου, για την οποία, με ερώτησή
του στη Βουλή, έχει ζητήσει να αποκατασταθεί και να αξιοποιηθεί για τουριστικές,
σε πρώτη φάση, διαδρομές. «Αν το υπουργείο Ανάπτυξης», είπε, «επιμένει στην απάντηση
που μου έδωσε, ότι η αξιοποίηση αυτή δεν θα ήταν βιώσιμη, οφείλει να εξηγήσει
γιατί είναι ορθολογικό να καταστρέφεται αναξιοποίητη μια σύγχρονη και ιδιαίτερα
ακριβή υποδομή, η οποία ανακαινίσθηκε πλήρως στο διάστημα 1997 - 2004 με κόστος
13 εκατομμυρίων ευρώ για τους Έλληνες φορολογουμένους».
Σχολιάζοντας, τέλος, την αναφορά του γενικού γραμματέα
αποκεντρωμένης διοίκησης Δυτικής Ελλάδας, κ. Αγγελάκα, ότι για το νέο
νοσοκομείο Αγρινίου, προϋπολογισμού 58 εκατ. ευρώ, έχουν γίνει πληρωμές 32
εκατ. και για τα υπόλοιπα δεν γνωρίζει τι θα γίνει, ο Γιώργος Βαρεμένος ζήτησε
να του δοθεί γραπτά η απάντηση αυτή γιατί, όπως είπε, «ο υπουργός ετοιμάζει ήδη
τα εγκαίνια του νοσοκομείου».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου