Νίκη
Φούντα
Βουλευτής
Αιτωλοακαρνανίας
7.2.2014
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Βασικά σημεία
ομιλίας Νίκης Φούντα
Για τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ, την
αξιοποίηση των παλαιών Νοσοκομείων Αγρινίου και Μεσολογγίου και την τροπολογία
για τους πληγέντες της Κεφαλονιάς
Η Βουλευτής
Αιτωλοακαρνανίας της Δημοκρατικής Αριστεράς Νίκη Φούντα, τοποθετήθηκε κατά τη συζήτηση στη Βουλή επί του
σχεδίου νόμου του Υπουργείου Υγείας, «Πρωτοβάθμιο
Εθνικό Δίκτυο Υγείας (Π.Ε.Δ.Υ.), Αλλαγή Σκοπού Ε.Ο.Π.Υ.Υ. και Λοιπές
Διατάξεις».
Η κ. Φούντα
ξεκίνησε την ομιλία της με αναφορά στην τροπολογία που αποσκοπεί στην
οικονομική ανακούφιση των πολιτών της Κεφαλονιάς, με δίμηνη παράταση για την
εξόφληση των χρεών τους που αφορούν την υπαγωγή στους Νόμους περί αυθαιρέτων,
ως ελάχιστη υποχρέωσή της Πολιτείας απέναντί τους αυτή την δύσκολη χρονική
στιγμή.
Απευθυνόμενη προς τον Υπουργό Υγείας
ζήτησε την συνεργασία των υπουργείων ΠΕΚΑ και Υγείας για την μέγιστη δυνατή
εντατικοποίηση των ελέγχων στα κτίρια που έχουν δημόσιο χαρακτήρα κοινωνικής
πρόνοιας, υποδεικνύοντας πως η υπάρχουσα νομοθεσία προβλέπει έλεγχο στατικής επάρκειας
κάθε 3 χρόνια για τα νοσοκομεία της χώρας, που όμως δεν διενεργούνται. Ο
καθένας οφείλει να αναγνωρίσει τις ευθύνες του, θωρακίζοντας τους πολίτες και
διασφαλίζοντας πως την επόμενη φορά δεν θα μας βρει και πάλι απροετοίμαστους,
ικανούς μόνο να λειτουργήσουμε εκ των υστέρων.
Στην συνέχεια η κ. Φούντα είχε την ευκαιρία να μιλήσει για άλλη μία φορά για την
ανάγκη αξιοποίησης των Παλαιών Νοσοκομείων Μεσολογγίου(κληροδότημα Χατζη-Κώστα)
και Αγρινίου. Με πολλές κοινοβουλευτικές παρεμβάσεις έχει ενημερώσει σχετικά το
Υπουργείο και έχει τονίσει πως πρέπει να κάνουμε ό,τι είναι δυνατό ώστε να μην
απαξιώνεται η δημόσια περιουσία. Για το Νοσοκομείο Μεσολογγίου πρέπει επιτέλους
να βρεθεί λύση στο πολυετές διαδικαστικό
ζήτημα της μετάφρασης της διαθήκης του εθνικού ευεργέτη Χατζη-Κώστα, ενώ για το
Παλαιό Νοσοκομείο του Αγρινίο, όπου δεν υπάρχουν σημαντικά εμπόδια, οφείλει το
Υπουργείο να προχωρήσει άμεσα την λειτουργία του ως Κέντρο Πρωτοβάθμιας
Φροντίδας, Αστικού Τύπου, που θα αναλαμβάνει τα περιστατικά ήσσονος σημασίας
των πολιτών του Αγρινίου, για την καλύτερη εξυπηρέτησή τους και την
αποσυμφόρηση του Νέου Νοσοκομείου. Μια χωροταξική τρύπα στον αστικό ιστό θα
αναβαθμιστεί και θα αποκτήσει και πάλι ζωή, ενώ το δημόσιο συμφέρον θα έχει
διασφαλιστεί στο μέγιστο δυνατό βαθμό.
Ζητούμενο η μεταρρύθμιση στην Πρωτοβάθμια
Φροντίδα υγείας
Το σχέδιο νόμου του
Ε.Ο.Π.Υ.Υ. δεν επιτελεί το ρόλο του
Όσον αφορά στο καθεαυτό σχέδιο νόμου του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. που συζητείται:
- Δυστυχώς έχουμε διαχρονική υποβάθμιση του ρόλου της πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας: Από τις αρχές της δεκαετίας του ΄80, έχουμε μερική μόνο εφαρμογή διατάξεων που θα την καθιστούσαν έναν υγιή και σθεναρό θεσμό.
- Τα μεγάλα ζητήματα αυτού του νομοσχεδίου δνε λύνονται αλλά παραπέμπτονται σε Υπουργικές Αποφάσεις, με ασαφές και όχι διασφαλισμένο περιεχόμενο.
Νομοθετικές παρεμβάσεις που δεν λύνουν το πρόβλημα:
Το σύστημα πρωτοβάθμιας
περίθαλψης είναι ανεπαρκώς οργανωμένο και υποτυπωδώς σχεδιασμένο. Ενδεικτικά
αναφέρεται η σταθερή αδυναμία να λειτουργήσει ο σημαντικός θεσμός των Κέντρων
Υγείας Αστικού Τύπου ή η προληπτική ιατρική που παραμένει ενεργά υποβαθμισμένη,
έως ανύπαρκτη.
Πλήθος προβλημάτων στον τομέα της υγείας:
-
Επικρατούσε και επικρατεί μια σημαντική ασυμμετρία στην κάλυψη των
αναγκών, τέτοια που να μπορούμε να μιλάμε για περιφερειακές ανισότητες.
-
Υπήρχε και υπάρχει μία νοσοκομειοκεντρική αντίληψη και οργάνωση
που σταδιακά παγιώθηκε εις βάρος τελικά της ίδιας της άρτιας νοσοκομειακής
λειτουργίας, των εργαζομένων και κυρίως των πολιτών.
-
Η διασπορικότητα πάσης φύσεως ιδιωτικών κέντρων και εργαστηριών
που επιβάρυναν τα Ταμεία σε συνδυασμό με το μοντέλο
υπερβολικής κατανάλωσης ιατρικών υπηρεσιών και φαρμακευτικών σκευασμάτων
-
Υπερπληθώρα
υποβαθμισμένων, κατά τα άλλα, Κέντρων Υγείας
-
Κατακερματισμένη και
πολυδιασπασμένη πρωτοβάθμια φροντίδα
υγείας με τις υπηρεσίες να προσφέρονται ταυτόχρονα από Κέντρα Υγείας,
Περιφερειακά Ιατρεία, εξωτερικά ιατρεία νοσοκομείων, οργανισμούς κοινωνικής
ασφάλισης και από ιδιώτες ιατρούς.
-
Αυξημένες
δαπάνες για την υγεία που δεν αντιστοιχίζονται πάντοτε με ποιοτικές ή
αποτελεσματικές υπηρεσίες.
Κύριο ζητούμενο,
η μεταρρύθμιση στην υγεία: Η μετατροπή του ΕΟΠΥΥ σε διαχειριστή πόρων
υγείας και όχι σε πάροχο δεν είναι μια οπτική που μας βρίσκει αντίθετους.
Οφείλουμε όμως να συζητήσουμε υπεύθυνα για ένα ενιαίο, καθολικής και δωρεάν
πρόσβασης σύστημα, με υψηλής ποιότητας υπηρεσίες που:
α) θα έχει δημοσιονομική μέριμνα, αντιμετωπίζοντας τις
σπατάλες όπου υπάρχουν και αντισταθμίζοντας την υποχρηματοδότηση σε άλλους
τομείς,
β) θα επικεντρώνει στις υγειονομικές ανάγκες λαμβάνοντας
υπόψη τον ασθενή, την καλύτερη εξυπηρέτησή του, την καθολικότητα της πρόσβασης,
την πραγματική λειτουργία της προληπτικής ιατρικής,
γ) ο γιατρός θα αντιμετωπίζεται ως εργαζόμενος-επιστήμονας,
αλλά και καταλύτης για την επιτυχημένη εφαρμογή μιας μεταρρυθμιστικής
προσπάθειας.
Για όλα αυτά δεν υπάρχει καμία μέριμνα στο παρόν
νομοσχέδιο.
Ένα νομοσχέδιο που μένει μόνο σε προθέσεις, δνε μπορεί να
είναι αξιόπιστο και ολοκληρωμένο. Δεν μπορεί να είναι υπεύθυνο και ανάλογο της
σοβαρότητας των θεμάτων που ρυθμίζει.
Το οπτικοακουστικό
υλικό της ομιλίας της κ. Φούντα βρίσκεται στον ακόλουθο σύνδεσμο:
http://www.youtube.com/watch?v=1ri9OD7blaw
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου