Ζούμε μια συντελεσμένη
σήμερα πια καταστροφή της ελλαδικής κοινωνίας μας και η λέξη «καταστροφή»
κυριολεκτεί σε ότι αφορά το κράτος, τους θεσμούς, την οικονομία, της
λειτουργίες της συλλογικότητας. Κυριολεκτεί η λέξη σε ότι αφορά και την
προσωπική ζωή πολλών από μας, εκατομμυρίων απλών ανθρώπων, ελληνόφωνων. Έχουν
ανατραπεί στοιχειώδεις προοπτικές μας , η στέρηση αλλάζει δραματικά την
καθημερινότητά μας, η ανεργία είναι μέσα στα σπίτια μας ή καραδοκεί στην πόρτα,
η αδυναμία αποπληρωμής δανείων απειλεί τη στέγη μας , οι νεότεροι ματαιώνουν
γάμους ή ζουν την πίκρα της οικονομικής ανημπόριας να κάνουν παιδιά, να χαρούν
οικογένεια, να διακινδυνεύσουν περισσότερες σπουδές, επιχειρηματικά ανοίγματα,
να γευτούν την ικανοποίηση της δημιουργίας.
ΣΗΜΕΡΑ ΤΡΩΣ
ΑΠΟ ΤΟ ΨΩΜΙ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΟΥ
Πριν από 30 χρόνια ο μέσος
πολίτης, ο μέσος εργαζόμενος είχε την δυνατότητα να κάνει οικονομία μέχρι το
35% από τα έσοδά του. Να βάζει στην πάντα, που λέμε. Σήμερα για να καλύψει τις
βασικές του ανάγκες, υποχρεώνεται να δανείζεται μέχρι το 25% απ’ όσο είναι ο
μηνιαίος του μισθός. Σήμερα τρως από το ψωμί των παιδιών σου. Μέχρι και το 25%.
Τόσο τους κλέβεις. Και το χρέος σου
δεν θα πνίξει εσένα, αλλά τα παιδιά σου, μάλλον τα εγγόνια σου.
ΜΟΝΟΝ ΟΙ
ΑΥΤΟΒΙΟΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΨΗΦΙΖΟΥΝ
Ο πάνσοφος Αριστοτέλης είπε καθαρά ότι η δημοκρατία
είναι ένα χρήσιμο πολίτευμα αρκεί να αφορά τους αυτόβιους. Αυτούς,
δηλαδή, που μπορούν να ζουν μόνοι τους. Αυτούς που με την δουλειά τους, το
μυαλό τους, την ικανότητά τους, μπορούν να την βγάζουν μόνοι τους κι όχι να περιμένουν
να τους συντηρούν οι άλλοι.
Δικαίωμα ψήφου πρέπει να
έχει μόνον ο αυτόβιος, δηλαδή αυτός που πατάει στα πόδια του, που δεν έχει
ανάγκη να τον ζήσει η πολιτεία. Δεν είναι δυνατόν να ψηφίζει, να αποφασίζει για
τα κοινά ο της προσκολλήσεως, ο ζητιανάκιας, ο αρπακτικούλης , ο χρεοφειλέτης
και το λαμόγιο.
ΕΙΝΑΙ
ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΗ Η ΙΔΕΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΒΟΛΕΜΑΤΟΣ
Είναι ΑΔΥΝΑΤΟΝ να
κερδίσεις πολιτικό αντίπαλο που… ιδεολογικά στηρίζεται στο βόλεμα, που όλα τα
έχει ντύσει με το κοστούμι του βολέματος. Και οι αρχιερείς αυτής της πολιτικής
πραγματικότητας ποτέ δεν τιμωρούνται, αντίθετα επιβραβεύονται και τους δίνουν
το όνομα σε λεωφόρους και πλατείες και τους ανανεώνουν την εμπιστοσύνη, διότι
υπάρχει ένα πολίτευμα στο οποίο δεν ομιλεί ο κυρίαρχος λαός, ομιλεί η
επικυρίαρχη πλέμπα.
Ο ΣΤΟΧΑΣΜΟΣ
ΤΟΥ ΚΑΣΤΟΡΙΑΔΗ
Απάντηση στις πολιτικές
παλλιλογίες και στους ανθρωπολογικούς τύπους της σύγχρονης εποχής ο διαχρονικός
στοχασμός του Καστοριάδη: « Εντιμότητα, ανιδιοτελής προσφορά προς το κοινωνικό
σύνολο, μετάδοση της γνώσης, εργασία που παράγει ωφέλιμο έργο, υπηρεσίες για το
κοινό καλό». Διαφορετικοί στόχοι ζωής για να βγούμε από την σημερινή οικονομική
και ηθική εξαθλίωση.
ΤΑΣΟΣ
ΦΡΑΓΚΑΝΑΣΤΑΣΗΣ
ΚΑΤΟΧΗ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου