Παρασκευή 26 Οκτωβρίου 2012

Ανοιχτή Κοινωνική Συνέλευση "ΕΞΟΔΟΣ"

Απάντηση σε άρθρο που δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ» στις 13 Οκτωβρίου 2012 από την ανοιχτή ελεύθερη κοινωνική συνέλευση ‘ΕΞΟΔΟΣ’.

Ο ρατσισμός δεν είναι κάτι γενικό και αόριστο.  Ρατσισμός είναι να χωρίζεις τους ανθρώπους με βάση κάποια κριτήρια: το θρήσκευμα, το δέρμα του χρώματος, την εθνικότητα κτλ. Βάση του ρατσισμού (αλλά και του φασισμού, καθώς φασισμός χωρίς κάποιου είδους «εχθρούς» δεν δύναται να υφίσταται) είναι η συλλογική ευθύνη. Αυτό δηλαδή ακριβώς που η αρθρογράφος κάνει στο κείμενο της. Απο ένα παράδειγμα (δύο γυφτάκια που πειράζουν ένα άλλο αγοράκι) βγαίνει το εκπληκτικό συμπέρασμα ότι ΟΛΟΙ οι γύφτοι μας κλέβουν-βιάζουν-ληστεύουν-σκοτώνουν. Μάλιστα, το άρθρο το προχωράει και παρακάτω: αφού οι γύφτοι μας κλέβουν, το ίδιο κάνουν και οι μετανάστες. Οι τσιγγάνοι βέβαια και οι μετανάστες δεν έχουν καμία σχέση μεταξύ τους. Μόνο ίσως στο δέρμα του χρώματος. Αυτό λοιπόν, είναι ρατσισμός. Ας μας επιτραπεί εδώ μια παρατήρηση: εάν δυο «λευκά» αγοράκια πείραζαν ένα γυφτάκι, το κείμενο σας δεν θα είχε γραφτεί ποτέ.
Εάν η συλλογική ευθύνη στέκει, τότε μπορούμε να την επεκτείνουμε: αν από την στιγμή που επειδή ένα γυφτάκι κλέβει αυτό σημαίνει ότι όλοι οι γύφτοι κλέβουν, μπορούμε να υποθέσουμε ότι αν ένας Έλληνας βουτάει δημόσιο χρήμα, όλοι οι Έλληνες είναι αντίστοιχα κλέφτες. Πράγματι, τέτοια επιχειρήματα χρησιμοποιούν ξένα ΜΜΕ για να δικαιολογήσουν στους λαούς τους αυτό που γίνεται αυτή την στιγμή στην Ελλάδα. Κοινώς, όλο αυτό,  γυρνάει εναντίων μας, προσωπικά αλλά και συλλογικά, στα πρόσωπα των Ελλήνων μεταναστών. Παρόλη όμως την γενική (τροφοδοτούμενη από τα ΜΜΕ) άποψη περι εγκληματικότητας, τα επίσημα νούμερα άλλα λένε: http://www.thepressproject.gr/folder/21531/o-fasismos-sto-saloni-mas

Δεύτερον, στο άρθρο αναφέρεται ότι εμείς δεχόμαστε μετανάστες, χωρίς να τους πετάμε στις θάλασσες, τους δινουμε δουλειές, τους βάζουμε και στα σπίτια μας κτλ. Τι ωραία που θα ήταν να τα κάναμε όλα αυτά από φιλανθρωπία! Κατά βάση όμως, δουλειές τους δίναμε διότι είναι πεινασμένοι, άρα φτηνοί εργάτες και άρα όσο και να δουλέψουν, δεν θα μιλήσουν ποτέ για δικαιώματα η ασφάλιση. Κάπως έτσι έγιναν τα Ολυμπιακά έργα, εκτός και αν δεν το έχετε ακούσει ποτέ. Κάπως έτσι γέμισαν τα κτήματα μετανάστες που δουλεύουν ήλιο με ήλιο για ελάχιστα χρήματα, κάτι που κάποιος Έλληνας δεν κάνει. Φτάσαμε να τους χρησιμοποιούμε μέχρι και για να γυρίζουν το αρνί το Πάσχα, κάτι που ο περήφανος Έλληνας προφανώς θεωρούσε ως δευτεροκλασάτη δουλειά. Έαν το δεχόμαστε αυτό σαν κοινωνία, ας μην υποκρινόμαστε τουλάχιστον ότι τους δίνουμε δουλειά άνευ ανταλλαγμάτων , διότι το «οικονομικό θαύμα» της Ελλάδας βασίστηκε εν πολλοίς στην φτηνή εργασία μεταναστών. Κοινώς, δεχτήκαμε τους μετανάστες όπως δέχτηκαν οι ΗΠΑ τους Έλληνες μετανάστες στην αρχή του αιώνα (όπου στους επίσημους καταλόγους καταγράφονταν ως «μη-λευκοί»….) η στην Γερμανία, όπου οι αρχές και οι βιομήχανοι τους αποκαλούσαν «τεμάχια».  Σημειωτέων δε ότι τα παράβολα που πληρώνουν οι μετανάστες φτάνουν τα 50 εκ. ευρώ τον χρόνο, ενώ οι φόροι των εφοπλιστών τα 12 εκ. ευρώ τον χρόνο. http://www.avgi.gr/ArticleActionshow.action?articleID=621553

Έγκλημα και βία υπάρχει σε οποιαδήποτε φυλή/έθνος/ κοινωνική ομάδα. Όπως ακριβώς δεν είναι όλοι οι τσιγγάνοι καλοί η κακοί, έτσι δεν είναι όλοι οι Έλληνες ή οι Άγγλοι ή οι Πακιστανοί ή οι Γάλλοι. Σε καιρούς ανέχειας, ο πειρασμός να στραφούμε ενάντια σε κάποιον πιο αδύνατο ώστε να εκτονωθούμε και να στραφούμε μακριά από το πραγματικό πρόβλημα είναι υπαρκτός. Αυτό όμως βολεύει αποκλειστικά και μόνο αυτούς που ευθύνονται για την σημερινή κατάσταση, και αυτοί δεν είναι οι μετανάστες η οι έλληνες δημόσιοι υπάλληλοι η οποιαδήποτε άλλη κοινωνική ομάδα στο σύνολο της. Έιναι συγκεκριμένοι άνθρωποι, οι οποίοι πλουτίζουν την ώρα που εμείς ασχολούμαστε με τους μετανάστες και διάφορα «βλάσφημα» θεατρικά. Σαν ομάδα είμαστε ενάντια στο έγκλημα, τη βία και την καταπίεση, είτε γίνεται από Έλληνες είτε από Πακιστανούς είτε από Άγγλους η οποιονδήποτε άλλο. Παρόλα αυτά, όταν πεινάμε, δεν θα στραφούμε ενάντια σε άλλους πεινασμένους. Θα στραφούμε ενάντια σε αυτούς που μας κλέβουν το ψωμί και τις ζωές. Έκτος εάν αυτό που θέλουμε πραγματικά είναι να ξεφύγουμε από τις ευθύνες μας.
Και η απάντηση στην ερώτηση ότι ‘Βρήκαμε τώρα τη λέξη και την κολλάμε όπου να’ναι’  είναι «ΝΑΙ» θα την κολλήσουμε όπου να’ναι, διότι ο ρατσισμός βρίσκεται παντού. Είτε θέλουμε είτε όχι, η μετανάστευση αποτελεί ένα πρόβλημα όχι μόνο για την Ελλάδα, αλλά λόγω συγκεκριμένων επιλογών των προηγούμενων και νύν κυβερνήσεων, η Ελλάδα το φορτώνεται. Δυστυχώς όμως, οι έλληνες ήταν και αυτοί με τη σειρά τους και θα είναι μετανάστες αν συνεχιστεί η οικονομικοπολιτική κατάσταση στη χώρα.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου