Τρίτη, 7 Μαΐου 2013

Επιστολή Κατσαρού Κων/νου Προέδρου Α' ΕΛΜΕ

Μεσολόγγι, 6-5-2013 Χριστός Ανέστη! Τις τελευταίες μέρες το σύνολο σχεδόν των μεγάλων, όπως λέμε, μέσων μαζικής ενημέρωσης, έχει επιδοθεί σε μια άνευ προηγουμένου επιχείρηση λάσπης εναντίον των εκπαιδευτικών προσπαθώντας για μια ακόμη φορά να δια- μορφώσει την κοινή γνώμη. Αφορμή έχει σταθεί η συζήτηση για κινητοποιήσεις που αναπτύσσεται αυτές τις μέρες στον κλάδο μας και ο χρόνος εκδήλωσής τους. Στη δημιουργία αυτού του κλίματος συμβάλλαμε κι εμείς οι ίδιοι, είτε με την αδράνειά μας είτε με τη συμπεριφορά μας… Μας βαρύνει η αδυναμία προβολής και ανάδειξης των προβλημάτων που αντιμετωπίζουμε εμείς και τα παιδιά μας στα σχολεία. Μείναμε απαθείς και αφήσαμε να διαδίδονται απόψεις που δεν στηρίζονται σε πραγματικά δεδομένα στον άλλη μια ώρα διδακτικής προετοιμασίας… Δεν σας είπαν ότι η αύξηση του ωραρίου διδασκαλίας οδηγεί στην ανεργία χιλιάδες νέους που περίμεναν να διορι- στούν, έστω και με τη μνημονιακή αναλογία του 1 προς 10. Στην περιοχή της Αιτωλοακαρνανίας οι 2 ώρες αύξησης του ωραρίου αντιστοιχεί σε περίπου 3000 ώρες. Αυτό ση- μαίνει ότι 150 νέοι επιστήμονες δεν θα διοριστούν ποτέ ως καθηγητές στα σχολεία της περιοχής μας! Σας είπαν χωρίς φυσικά να το τεκμηριώσουν ότι οι Έλληνες εκπαιδευτικοί διδάσκουν λιγότερες ώρες από τους ευ- ρωπαίους… Δεν σας είπαν όμως ότι επίσημες και δημοσιευμένες μελέτες αναφέρουν ότι το διδακτικό μας ωράριο ταυτίζεται με το μέσο ευρωπαϊκό όρο… Δεν σας είπαν ότι στις περισσότερες αναπτυγμένες ευρωπαϊκές χώρες οι εκπαιδευτικοί διδάσκουν σαφώς λιγότε- ρες ώρες από εμάς, ενώ σε όλες αμείβονται με πολλαπλάσια αμοιβή και υποστηρίζονται από διοικητικό προσωπι- κό σε κάθε σχολική μονάδα, εικονική πραγματικότητα για τα ελληνικά δεδομένα! Σας έχουν πει ότι πληρωνόμαστε καλά… Η αλήθεια είναι ότι είμαστε οι πλέον χαμηλόμισθοι Δημόσιοι Υπάλληλοι. Δεν σας είπαν ότι είμαστε οι πρώτοι εργαζόμενοι που εντάχθηκαν στο Ενιαίο Μισθολόγιο και είδαμε τους μισθούς μας να μειώνονται ακόμη και 45% σε σχέση με τους προ μνημονίου. Και είναι τόσο δίκαιο αυτό το μισθολόγιο που ακόμη και η Κυβέρνηση πάγωσε ή προσάρμοσε την εφαρμογή του σε άλλες ομάδες εργαζομένων… Εκπαιδευτικός πανεπιστημιακής εκπαίδευσης με 10 χρόνια πραγματικής υπηρεσίας αμείβεται σήμερα με μισθό των 900 Ευρώ και αισθάνεται και …άσχημα αφού γύρω μας υπάρχουν πολλοί άνεργοι… Οι αποδοχές του νεοδιόριστου μόλις και μετά βίας του εξασφαλίζουν τα απαραίτητα προς το ζειν. Ούτε σκέψη για δημιουργία οικογένειας ή μακροχρόνιο σχεδιασμό… Δεν σας μίλησαν επίσης για την κατάργηση του τεκμηρίου της αθωότητας που επιβάλλεται σε όλο το δημόσιο το- μέα άρα και στους εκπαιδευτικούς με βάση το νέο πειθαρχικό δίκαιο. Είναι σαφές ότι δεν επιθυμούμε την ατιμωρησία. Ίσα – ίσα επιθυμούμε την επιτάχυνση των διαδικασιών απόδοσης δικαιοσύνης. Όμως με βάση το ισχύον πειθαρχικό δίκαιο, ο κάθε δημόσιος λειτουργός είναι εκτεθειμένος σε οιονδήποτε επιθυ- μεί την οικονομική και κοινωνική του εξόντωση. Και από την άλλη, ένα απλό παράπτωμα εκτός υπηρεσίας, αντιμε- τωπίζεται με τον ίδιο τρόπο με σοβαρό πειθαρχικό παράπτωμα εντός της υπηρεσίας. Σας είπαν ότι οι εκπαιδευτικοί δεν επιθυμούν την αξιολόγηση που έχει γίνει νόμος για όλο το δημόσιο. Σας έκρυψαν όμως ότι οι εκπαιδευτικοί ήταν πάντα υπέρ της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου. Για το λόγο αυτό άλλωστε συμμετείχαμε και στο διάλογο με το Υπουργείο Παιδείας, πιστεύοντας πως θα ήταν ουσιαστικός και όχι προσχηματικός... Δεν σας είπαν ότι σε όλα τα συνέδριά μας ως ΟΛΜΕ έχουμε ταχθεί υπέρ της αξιολόγησης που έχει στόχο την ανα- βάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Σας κρύβουν ότι σήμερα μας επιβάλλεται μια τιμωρητική αξιολόγηση που στοχοποιεί τον εκπαιδευτικό ως κύριο υπεύθυνο για τις όποιες ελλείψεις ή παραλείψεις στο χώρο, που δεν προβλέπει επιμόρφωση αλλά τιμωρία για ό- σους δεν πιάσουν τους ποσοτικούς – κυρίως – στόχους. Δεν σας είπαν ότι εμείς επιζητούμε την επιμόρφωση αλλά για να την έχουμε πρέπει πλέον να …το πληρώσουμε α- κριβά. Από τη μια τα εξ αποστάσεως μεταπτυχιακά πανεπιστημιακά προγράμματα είναι με αμοιβή αλλά και από την άλλη έχουν καταργηθεί οι εκπαιδευτικές άδειες! Δεν σας έχουν παρουσιάσει βέβαια και άλλα μικρά ή μεγάλα εμπόδια που συναντούμε καθημερινά στο σχολείο και οφείλονται σε θέματα που καλείται να λύσει η τοπική αυτοδιοίκηση, με ή χωρίς τους ανάλογους πόρους... Παρόλα αυτά εμείς συνεχίζουμε να προσφέρουμε ακόμη και εθελοντικά τις υπηρεσίες μας προς τους μαθητές. Προσφέρουμε χωρίς αμοιβή πολιτιστικές και οικολογικές ανάσες υλοποιώντας προγράμματα εκτός ωραρίου που παρακολουθούν οι μαθητές μας σε Γυμνάσια και Λύκεια. Η συμμετοχή σε αυτές τις δράσεις μένει ανεξίτηλα χα- ραγμένη στη μνήμη των παιδιών. Προσφέρουμε χωρίς αμοιβή μαθήματα ξένων γλωσσών σε πολλά σχολεία της περιοχής μας. Πολλοί μαθητές μας έχουν συμμετάσχει επιτυχώς σε εξετάσεις πιστοποίησης γλωσσομάθειας χάρις σε κάποιους συγκεκριμένους εκ- παιδευτικούς μας που εργάζονται χωρίς αμοιβή, πληρώνοντας μέχρι και οδοιπορικά έξοδα προς το σχολείο που υπηρετούν. Φέτος οργανώσαμε τα «μαθήματα αλληλεγγύης» στον Αστακό, στο Μεσολόγγι, στο Ευηνοχώρι και στη Ναύπακτο ώστε να μπορέσουν μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες ή οικονομικά προβλήματα να έχουν ενισχυτική απογευμα- τινή διδασκαλία. Καλύψαμε τα βασικά μαθήματα του Γυμνασίου και πολλά του Λυκείου και ανακουφίσαμε οικογέ- νειες που έχουν πληγεί από την οικονομική κρίση. Είμαι σίγουρος ότι πολλά από τα παραπάνω τα γνωρίζετε κι εσείς καλά, έχοντας πληροφόρηση και από τα παιδιά σας, τους μαθητές μας. Όλοι όσοι ενδιαφερόμαστε για την Παιδεία ανησυχούμε, τουλάχιστον, για το που οδηγείται το Δημόσιο σχολείο. Σήμερα η κατάσταση έχει φτάσει «στο απροχώρητο». Πρέπει να αλλάξουν πολλά πράγματα και σε αυτή την προ- σπάθεια οφείλουμε να είμαστε όλοι μαζί: μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί. Γνωρίζω ότι στη σκέψη των γονιών και των μαθητών αυτή τη στιγμή είναι οι εξετάσεις και το ενδεχόμενο κινητο- ποιήσεων κατά τη διάρκειά τους. Η απεργία ποτέ δεν ήταν, δεν είναι και δεν θα είναι πρώτη επιλογή για κανέναν από εμάς. Πιστεύουμε ότι η λύση μπορεί να βρεθεί με ειλικρινή διάλογο και φυσικά ευχόμαστε την ερχόμενη Τετάρτη στη συνάντηση της ΟΛΜΕ με τον Υπουργό Παιδείας να υπάρχει αποτέλεσμα. Δεν είμαστε όμως επαναστάτες χωρίς αιτία. Παλεύουμε και διεκδικούμε το δίκιο μας ως εργαζόμενοι αλλά από την άλλη ως λειτουργοί της Δημόσιας Παιδείας στόχος μας είναι ένα καλύτερο σχολείο. Και σε αυτό τον άνισο αγώνα θέλουμε να έχουμε τη συμπαράστασή σας. Χριστός Ανέστη και Χρόνια Πολλά σε όλους! Κατσαρός Κωνσταντίνος Εκπαιδευτικός Πρόεδρος Α’ ΕΛΜΕ Αιτωλοακαρνανίας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου