Mε δύο επιτυχημένες παραστάσεις του έργου "Ο
Κατηγορούμενος", ξεκίνησε την θεατρική της διαδρομή για το 2014, η
Θεατρική Oμάδα Αιτωλικού Πολ. & Μορφ. Συλλόγου "Το Αιτωλικό".
Για δυο ημέρες το Πνευματικό Κέντρο "Ευανθία Καρβέλη", μετατράπηκε σε δικαστική αίθουσα, όπου οι θεατές συμμετείχαν ενεργά, άμεσα και διαδραστικά με τους ηθοποιούς! Η παράσταση, αφορούσε ένα άκρως ενδιαφέρον δικαστικό δράμα γραμμένο από έναν μετρ του είδους, τον Τζέφρεϊ Αρτσερ. Μεταφρασμένο και προσαρμοσμένο σε προσιτές δικονομικές πρακτικές.Σε πείθει όντως και για την ενοχή και για την αθωότητα του κατηγορούμενου προσώπου κι όταν ψηφίζεις δεν είσαι σίγουρος αν πήρες τελικά τη σωστή απόφαση!
Για δυο ημέρες το Πνευματικό Κέντρο "Ευανθία Καρβέλη", μετατράπηκε σε δικαστική αίθουσα, όπου οι θεατές συμμετείχαν ενεργά, άμεσα και διαδραστικά με τους ηθοποιούς! Η παράσταση, αφορούσε ένα άκρως ενδιαφέρον δικαστικό δράμα γραμμένο από έναν μετρ του είδους, τον Τζέφρεϊ Αρτσερ. Μεταφρασμένο και προσαρμοσμένο σε προσιτές δικονομικές πρακτικές.Σε πείθει όντως και για την ενοχή και για την αθωότητα του κατηγορούμενου προσώπου κι όταν ψηφίζεις δεν είσαι σίγουρος αν πήρες τελικά τη σωστή απόφαση!
Η σκηνοθεσία από την δασκάλα μας Θεατρολόγο, κα
Διονυσία Ολιβώτου, κράτησε το ενδιαφέρον του κοινού-ενόρκων, με υπέροχες
εναλλαγές χιούμορ και μυστηρίου, παντρεύοντας με επιτυχία το δραματικό και
κωμικό στοιχείο.
Παύσεις,ρυθμοί,σιωπές,χιούμορ, όλα παρουσιάστηκαν
με τρόπο ώστε να παραπέμπουν σε ένα αληθινό θεατρικό έργο, εκεί που η τεχνική
του ηθοποιού βρίσκεται πάνω απ' όλα, που πείθει και επικοινωνεί άμεσα με το
κοινό-ενόρκους, κάτι που στην συγκεκριμένη παράσταση ήταν και το ζητούμενο.
Αυτό λοιπόν έκανε την παράσταση μοναδική και επιτυχημένη: οι λύσεις δόθηκαν από
τις τεχνικές, τις τακτικές, τα επιχειρήματα και τις παγίδες των εμπλεκομένων
προσώπων-ηθοποιών, οι οποίοι είχαν διδαχθεί το ύφος, την γεμάτη εσωτερικότητα
και κρυφή στρατηγική ερμηνεία, το παιχνίδι τέλος, ανάμεσα στην αλήθεια και στο
ψεύδος.
Η παράσταση εξελίχθηκε μέσα σε ένα αυστηρά λιτό και λειτουργικό σκηνικό. Τα φώτα "φαίνονταν" μόνο όταν ήθελαν να "πουν" κάτι και να υπογραμμίσουν μια σκηνή, πότε αυστηρά και κάποιες στιγμές υποβλητικά. Τα κοστούμια ήταν ενταγμένα στην αισθητική των σκηνικών, μια ασπρόμαυρη και γκρι χρωματική κλίμακα, με μικρές κόκκινες λεπτομέρειες. Η πρωτότυπη μουσική που γράφτηκε για το έργο (Γρηγόρης Ευαγγελινός) λειτούργησε δηλωτικά και υποστήριξε διακριτικά τις απαραίτητες παύσεις του έργου.
Η παράσταση εξελίχθηκε μέσα σε ένα αυστηρά λιτό και λειτουργικό σκηνικό. Τα φώτα "φαίνονταν" μόνο όταν ήθελαν να "πουν" κάτι και να υπογραμμίσουν μια σκηνή, πότε αυστηρά και κάποιες στιγμές υποβλητικά. Τα κοστούμια ήταν ενταγμένα στην αισθητική των σκηνικών, μια ασπρόμαυρη και γκρι χρωματική κλίμακα, με μικρές κόκκινες λεπτομέρειες. Η πρωτότυπη μουσική που γράφτηκε για το έργο (Γρηγόρης Ευαγγελινός) λειτούργησε δηλωτικά και υποστήριξε διακριτικά τις απαραίτητες παύσεις του έργου.
Αυτά όλα είναι αρκούντως θεατρικά, "...καίριο ενδιαφέρον, άδηλο τέλος, αποκαλύψεις, συναισθηματικές
φορτίσεις όλων των παραγόντων, λογική επιχειρηματολογία και παραπειστικές
στρατηγικές. Ο,τι είναι ένα θεατρικό κείμενο εν παραστάσει. Αρα μια δίκη στο
θέατρο είναι ένα «θέατρο» εν θεάτρω." (Κ. Γεωργουσόπουλος)
Η επόμενη
προγραμματισμένη παράσταση είναι στο Μεσολόγγι στις 19 Μαρτίου 2014, στο
Τρικούπειο Πολιτιστικό Κέντρο, ώρα 8.15 μ.μ.
Υπάρχει μια τέταρτη προγραμματισμένη παράσταση στο Αιτωλικό, για τις 22 Απριλίου.
Υπάρχει μια τέταρτη προγραμματισμένη παράσταση στο Αιτωλικό, για τις 22 Απριλίου.
Δείτε το trailer της
παράστασης εδώ:
Θεατρική
Ομάδα Αιτωλικού
Πολ. &
Μορφ. Σύλλογος «Το Αιτωλικό»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου